KULTURA ŠKOLE
Škola kao ustanova ima daleko veću važnost od same zgrade u kojoj se izvodi nastava.
Kultura škole je spoj vanjskih utjecaja, tradicija školskih institucija i tradicija pojedine škole, ima utjecaj na odgoj i obrazovanje unutar škole te ponašanje učenika, učitelja i svih ostalih djelatnika škole.
Za kulturu škole su važne aktivnosti koje se izvode svake godine (rad na tradiciji), prepoznatljivost i izdvojene posebnosti zbog kojih smo drugačiji, rad na dobroj komunikaciji s roditeljima i učenicima, stvaranje i zajednička izvedba dugotrajnijih planova te dosljednost.
Istraživanja su pokazala da je pozitivna i njegujuća školska kultura povezana s: boljim ocjenama, angažmanom, očekivanjima, osjećajem kompetencije, manjim brojem pedagoških mjera, višim samopoštovanjem, smanjenom anksioznošću, depresijom i usamljenošću te manjom zlouporabom opojnih tvari kod učenika.
Školska kultura treba biti potporanj u razvoju samopoštovanja i samopoimanja jer ona prosuđuje učenikovu uspješnost, a dijete pritom počinje i samo sebe ocjenjivati, odnosno stvara jasniju sliku o sebi. Odnos prema svima, a ne samo najuspješnijim učenicima odaje školski kod reagiranja na eventualni neuspjeh, koji se može prihvaćati kao još jedna prilika do boljeg uspjeha ili kao potvrda o nečijoj nesposobnosti.
VIZIJA I MISIJA ŠKOLE
Pri osmišljavanju i izradi vizije i misije škole, naša misao vodilja bila je kako odgovoriti na aktualnu problematiku sadašnjosti, kako pripremiti naše učenike za poslove budućnosti i kako svakodnevno i aktivno sudjelovati u razvoju boljeg društva u kojem individualci zajedničkim snagama stvaraju pozitivne pomake u društvu. Nametnula nam se slika naše škole u budućnosti, kao ideal kojemu težimo, utemeljen na potrebama i željama naših učenika, učitelja i roditelja.
Vizija škole
„U našoj školi – kroz osmjeh svakog učenika, kroz njegovanje prijateljstva i tolerancije te kroz poticanje ljubavi prema učenju i novim saznanjima – otvaramo učenicima novi prozor u bolji svijet.“
Misija škole
U našoj školi želimo:
- uvažavati razlike u osobnostima, afinitetima i mogućnostima te poticati učenike na razvijanje inovativnosti, poduzetništva, kritičkog mišljenja, informatičke pismenosti i socijalnih kompetencija,
- graditi odnose međusobne suradnje, povjerenja, tolerancije i razumijevanja,
- promicati i raditi na očuvanju jezične, kulturne i povijesne osobitosti nacionalnih manjina,
- poticati različite suvremene metode, oblike i načine rada s naglaskom na istraživačku nastavu, individualni pristup svakom učeniku, međupredmetnu povezanost sadržaja te razvijanje radnih navika i suradničkog učenja,
- stvarati okruženje i osigurati uvjete za ugodan i uspješan boravak u školi,
- razvijati odgovoran odnos prema prirodi i okolišu te svijest i odgovornost o brizi za vlastito zdravlje,
- ukazivati na potrebu za usavršavanjem i cjeloživotnim učenjem.
SAMOVREDNOVANJE ŠKOLE
Tijekom prikupljanja, obrade i analize prikupljenih podataka od učitelja, učenika, roditelja i svih ostalih sudionika u radu i životu škole, članovi Tima za kvalitetu interpretiraju i vrednuju rad škole na strukturiran način te promišljaju kakva je naša škola, što radimo dobro i na čemu bismo mogli poraditi još više, s posebnim naglaskom na obrazovna postignuća, procese unutar škole i organizaciju rada škole.
„Uspješno samovrednovanje škole je proces unaprjeđenja kvalitete koji se planira i ostvaruje unutar škole, a temelji se na uzajamnom povjerenju, vjeri u snagu vlastitog razvoja i spremnosti djelatnika na samokritičnost bez vanjskih pritisaka (Bezinović, 2007).
Članovi Tima za kvalitetu:
Dora Sabo, knjižničarka,
Ines Nikić, pedagoginja,
Marica Mršo, učiteljica razredne nastave,
Sonja Maričić, učiteljica matematike i informatike,
Anita Midžić Topalović, učiteljica matematike i fizike,
Ivana Prus, učiteljica biologije i kemije, (Marin Kovačević, učitelj geografije- zamjena)
Elisabeth Klein, predstavnica Njemačke zajednice – Udruga Podunavskih Švaba, vanjski suradnik, kritički prijatelj škole,
Greta Voldin, učenica, predstavnica Vijeća učenika,
Adrijana Krkalo, predstavnica Vijeća roditelja i
Višnja Rudeš – Bogdan, ravnateljica, koordinatorica Tima za kvalitetu.
Članovi Tima za kvalitetu skrbe o kvaliteti rada škole te prate i usmjeravaju procese za poboljšanje rada. Izabrani su na mandat od dvije školske godine te će Tim u ovom sastavu raditi tijekom 2023./2024. i 2024/2025. školske godine. Za navedeno razdoblje izrađen je Školski razvojni plan, koji se nalazi u sastavu Godišnjeg plana i programa rada.
Odabrana prioritetna područja Školskog razvojnog plana su:
- Razredni odjeli njemačko-austrijske nacionalne manjine
- Podizanje kvalitete rada učitelja, razredništva i nastavnog procesa
- Rad na međuljudskim odnosima u kolektivu, njegovanje dobre suradnje
- Uređenje i opremanje školske zgrade
- Promocija škole
Višnja Rudeš – Bogdan,
koordinatorica Tima za kvalitetu